ZAJCIA TEATRALNE O PROFILU TANCERZ-AKTOR warsztaty daj moliwo pracy indywidualnej w formie konsultacji przygotowujcych pod ktem egzaminw do uczelni o profilu taneczno-aktorskim i aktorskim, w oparciu o teksty zaproponowane przez uczestnika zgodnie z wymaganiami stawianymi przez komisje egzaminacyjne. Kocz si form pokazu publicznego lub spektaklu. Zajcia s tak sprofilowane, aby tancerz nauczy si posugiwania caym wachlarzem umiejtnoci tanecznych i jednoczenie nie traci wyrazu aktorskiego. Program spotka jest oparty o peny proces twrczy, ktrego poznanie jest niezbdne do opanowania warsztatu i pobudzenia w uczestniku impulsw, ktre pozwol mu na ksztatowanie indywidualnoci twrcy sceny. Zawiera nastpujce elementy: elementarne zadania aktorskie, monologi i sceny, dialogowe zadania aktorskie.
Zajcia prowadzone s w grupach:
1. Grupa modsza warsztatowa tancerz-aktor (16-18 lat), pitki, godz. 15.00-17.00
2. Grupa starsza warsztatowa tancerz-aktor (18-21 lat), pitki, godz. 17.00-21.30
Szczegy programu:
Elementarne zadania aktorskie:
praca na bazie tekstw: wiersza klasycznego, wiersza wspczesnego, prozy wspczesnej (teksy wybierane s przez uczniw przy konsultacji z nauczycielem),
wiczenia z zakresu pracy nad tekstem literackim,
wiczenia z zakresu ekspresji ciaa,
wiczenia z zakresu ekspresji sowa,
wiczenia z zakresu emisji gosu, w tym oddechowe i fonetyczne,
wiczenia dykcyjne,
wiczenia z zakresu ksztatowania wyobrani i uwagi,
wiczenia z zakresu partnerowania i wzajemnej czuoci na impulsy parterw na scenie,
wiczenia z zakresu dziaa indywidualnych prowadzcych do wiadomego pobudzania odczu indywidualnych i kreowania ich na scenie,
wiczenia z zakresu budowania atmosfery na scenie w kreacji zbiorowej, ksztatowanie zespou aktorskiego,
wiczenia z zakresu poznawania ciaa jako narzdzia komunikowania si z partnerem scenicznym i widzem,
wiczenia z zakresu rytmiki i koncentracji,
budowa etiudy aktorsko-ruchowej z wykorzystaniem tekstu literackiego, pokaz etiudy.
Monologi i sceny dialogowe:
praca na bazie monologw i dialogw wyjtych z utworw dramatycznych literatury klasycznej i wspczesnej,
kontynuacja i rozwijanie wicze z zakresu emisji gosu i fonetyki,
kontynuacja i rozwijanie wicze dykcyjnych,
wiczenia z zakresu pracy nad dialogiem i partnerowania na scenie,
budowanie relacji pomidzy postaciami w oparciu o tekst,
wiczenia z zakresu opanowania gry kostiumem,
wiczenia z zakresu opanowania gry rekwizytem,
wprowadzenie improwizacji jako sposobu odnajdowania impulsw ksztatujcych posta
i relacj postaci na scenie,
praca aktora nad rol,
praca nad ruchem scenicznym,
praca nad gestem klasycznym i wspczesnym,
zapoznanie ucznia z rnymi rodzajami teatralnego wyrazu,
budowa scen dialogowych i monologw wkomponowanych w dramaturgiczn cao,
prezentacja pracy.
Zadania aktorskie:
praca w oparciu o zaproponowany przez nauczyciela dramat sceniczny lub dusze fragmenty kilku dramatw tak, aby kady z uczniw mg pokaza swoje indywidualne umiejtnoci,
praca aktora nad rol,
wiczenia scen zbiorowych,
wiczenia z zakresu komponowania spektaklu,
gra aktora kostiumem,
gra aktora rekwizytem,
ksztatowanie indywidualnoci twrczej w zespole,
pokaz spektaklu w penym przebiegu dramaturgicznym.
Kontakt: tel. 12 430 50 90, e-mail: biuro@sckm.krakow.pl
Prowadzenie: Wojciech Dawid Terechowicz
Miejsce: SCKM, ul. Wietora 15
|