Teatr Mumerus ma przyjemnoć zaprosić na dwa spektakle, które zostanš pokazane w ramach tegorocznej Nocy Teatrów, 19 czerwca:
Muzeum Archeologiczne (plener)
ul. Senacka 3, Kraków
16:00 Dzi umarł Prokofiew
Tekst: Monika Milewska
Wykonawcy:
Dymitr Dymitrewicz Szostakowicz - Jan Mancewicz
Józef Wissarionowicz Stalin - Jacek Milczanowski
Sergiusz Siergiejewicz Prokofiew - Robert Żurek
Nina Szostakowicz - Ewa Breguła
Formalici - Ewa Breguła, Anna Lenczewska, Mateusz Dewera, Robert Żurek
Muzycy - Alicja Margolin, Michał Braszak, Michał Peiker
Prowadzšcy naradę kompozytorów - Agnieszka Dziedzic
Reżyseria i przestrzeń: Wiesław Hołdys
Opracowanie muzyczne: Michał Braszak
Kostiumy: Dorota Morawetz
Współpraca: Agnieszka Dziedzic, Beata Morsztyn i Maria miłek
Fragment recenzji Marii Pięko-Konopnickiej/ Dziennik Teatralny (http://www.dziennikteatralny.pl/.../5-marca-1953-r-umarl...)
"Magia miejsca zadziałała: spektakl odegrany na dziedzińcu Muzeum Archeologicznego w ciepły, letni wieczór przy towarzyszeniu dwięków tajemniczych instrumentów wyczarowanych przez Michała Braszaka. Duże wrażenie wywarła na mnie warstwa plastyczna - kostiumy Doroty Morawetz, na poły klasycyzujšce w postaci eleganckiego Szostakowicza, odzianego w mundur, trupio bladego Józefa Stalina, na poły bliżej nieokrelone płaszcze, uosabiajšce czysty formalizm, z wkomponowanymi kartkami z nutami."
Muzeum Archeologiczne (plener)
ul. Senacka 3, Kraków
20:00 Historyja barzo cudna
Scenariusz, reżyseria, przestrzeń: Wiesław Hołdys
Aktorzy: Ewa Breguła, Anna Lenczewska, Jan Mancewicz, Robert Żurek oraz Agnieszka Dziedzic
Kostiumy i rekwizyty: Katarzyna Fijał
Instalacje sceniczne: Tadeusz Przybylski
Współpraca muzyczno - dwiękowa: Michał Braszak
Współpraca: Beata Morsztyn, Magda Studnicka i Maria miłek
Fragment recenzji Moniki Morusiewicz/ Dziennik Teatralny (http://www.dziennikteatralny.pl/.../historyja-o-tym-czego...):
"Teatr Mumerus opowiedział historię o rzeczywistoci, dla nas współczesnych, tak odległej i obcej. Kto dzisiaj zastanawia się nad sejmem piekielnym, czartami i pochodzeniem dobra i zła? Odsetek pasjonatów tej dziedziny jest niewielki w porównaniu do wczeniejszych pokoleń, które całym sercem wierzyły w gusła, czary i opowieci o diabelskich duchach, pragnšcych sprowadzić człowieka na złš drogę. Przez wieki historie te pobudzały wyobranię, ostrzegały przed występkiem. Teraz ich nie ma. Co się z nami stało?
Najpierw jest przestrzeń. Z zatłoczonej ulicy Grodzkiej wchodzi się w zacisznš ulicę Senackš. Pierwszy oddech wolny od tłumu. Można zebrać myli z dala od pstrokatoci, sprzedaży i nieustannej konsumpcji. Kolejny wolny oddech ma miejsce, kiedy mija się bramę Muzeum Archeologicznego i wchodzi się na jego dziedziniec. Automatycznie jest się w innym wiecie. I ta atmosfera innoci, wyłšcznoci będzie utrzymywała się przez następnš godzinę."
Rezerwacje przyjmujemy od 15 czerwca: nocmumer@wp.pl
Więcej informacji o spektaklach oraz zdjęcia: www.mumerus.net
XIV Noc Teatrów jest finansowana ze rodków Miasta Krakowa.
|