W ramach swojego najnowszego projektu Czy zapiewaj niczym krople deszczu, czy nie ugasz mojego pragnienia Max Pinckers wraz ze swoj partnerk Victori Gonzalez-Figueras pojecha na cztery miesice do Indii. Podj tam prby udokumentowania, uchwycenia, zainscenizowania oraz wydobycia na wiato dzienne rnych aspektw mioci i maestwa.
Przegldajc gazety i kolorowe magazyny, ogldajc filmy i wczc si po ulicach miast, wyszukiwa obiekty, ktre wpisyway si w wybrany temat, takie jak pary w podry polubnej u podna Himalajw, mczyni na biaych koniach, wiktorie (bryczki, ktrymi obwoeni s nowoecy), atelier fotograficzne, gdzie pary robi sobie pamitkowe zdjcia, osobliwe dekoracje z ceremonii lubnych, wyrzucona na brzeg fotografia maestwa (ktr po mierci maonkw powierza si rzece, jezioru lub morzu), odrzucone zdjcia z atelier w pobliu Tad Mahal i wiele innych. Fotografowa rwnie papuki nierozczki (modych zakochanych, ktrzy uciekli z domw, poniewa rodziny byy przeciwne ich zwizkowi ze wzgldu na rnice kastowe lub religijne) oraz Love Commandos (organizacj, ktra wspiera modych uciekinierw).
Interesuje go nie folklor czy rnice midzykulturowe, lecz uniwersalne denie do stworzenia obrazu idealnego i zrozumienia istoty pikna oraz kiczu, naszych penych ogranicze form stylistycznych oraz emocji wywoywanych przez te obrazy. Mode pary marzce o ucieczce w bollywoodzkim stylu czy moe tradycja, ktra przeradza si w sztampowe romanse Sposb, w jaki ycie i mier kryj si i odsaniaj w naszej relacji do obrazw.
* Tytu zaczerpnity jest z piosenki z bollywoodzkiego filmu.
Wystawa organizowana w ramach festiwalu Miesic Fotografii w Krakowie 2016.
|