POLSKA ZAPRASZA KRAKÓW ZAPRASZA TV ZAPRASZA ART ZAPRASZA
Dodaj wydarzenie Dodaj relację Rejestracja Logowanie  

 KALENDARZ
INSTYTUCJE KULTURY ▼ KATEGORIE WYDARZEŃ ▼ WYDARZENIA RELACJE NASZ PATRONAT DNI BEZPŁATNE W MUZEACH


   
Kategorie wydarzeń
 
Film
Kabaret
Literatura
Muzyka
Plastyka
Sport
Taniec
Teatr
Wystawy różne
Wydarzenia inne
 
Bezpłatne

Dla dzieci

Wspólne: dla dzieci i dorosłych

Dla seniorów

Festiwale

Biznesowe

Odbywające się online
 
 
21-10-2016     - 23-10-2016  
WYDARZENIE ARCHIWALNE, już zakończone
OFMAT 2016
ZAPRASZA
Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie
Kraków
ul. Wietora 15
tel. 0 12 432 01 70

http://www.sckm.krakow.pl
sckm.krakow@gmail.com
miejsce:
SCKM ul. Wietora 13/15
12.00
BEZPŁATNE
DLA DZIECI
FESTIWAL
» Teatr
OFMAT -2016
OGLNOPOLSKI FESTIWAL MODYCH ALCHEMIA TEATRU 2016

Wtajemniczenie 3
Spotkajmy si w tumie

Tum, anonimowy tum ludzi, mijanych w popiechu, spotykanych w marketach, rodkach komunikacji, metrach, w teatrach, muzeach, imprezach masowych,.. wirtualny tum mierzony liczb lajkw, polubie, zaczepek, zdj, wydarze.

W tym roku pragniemy postawi przed uczestnikami i widzami zagadnienie: spotkania
w tumie. Naszym celem jest podkrelenie rangi realnego spotkania opartego na fizycznej obecnoci i uwanej komunikacji z drugim czowiekiem.
Wszechobecnoci portali spoecznociowych suy co prawda integracji modych ludzi, ktra czasem zachodzi kosztem realnego wyjcia z domu i szukania kontaktu z drugim czowiekiem.
Doceniajc znacznie i moliwoci, ktre daje Internet, chcemy podkreli, e kontakt, ucisk doni i rozmowa w cztery oczy rwnie posiada niezastpion si i moc oddziaywania.
W tym aspekcie kultura i sztuka a zwaszcza teatr posiadaj nadal monopol stwarzania warunkw do tworzenia wizi, wsplnoty, tak niezbdnych do prawidowego funkcjonowaniu w wiecie.
TEATR jako sztuka jest nierozerwalnie zwizany ze zjawiskiem spotkania, bez ktrego nie spenia si akt teatru.
Spotkajmy si w tumie jest gr sown, sygnalizujc pewn trudno, ktr trzeba przezwyciy, aby do spotkania doszo.
W skomercjalizowanym wiecie i materialnym podejciu do ycia wanie teatr moe by szczegln przestrzeni dla swobodnego wypowiedzenia siebie, wskazania na to, co nas nurtuje, bulwersuje
Nie jest prosto, ale warto dy ku temu i ksztatowa t potrzeb w uczestnikach i widzach.
W odczuciu organizatorw ogromne znacznie ma spotkanie i wyjcie ku drugiemu czowiekowi, dajc szans na rozwj i ksztatowanie wraliwoci poprzez aktywne uczestnictwa w kulturze i sztuce.
Pojcie tumu dotyczy zarwno anonimowego tumu ludzi mijanych w popiechu, spotykanych w marketach, rodkach komunikacji, metrach, w teatrach, muzeach, imprezach masowych oraz wirtualnego tumu mierzonego liczb lajkw, polubie, zaczepek, zdj, wydarze.
Tum traktujemy take metaforycznie jako napyw rnych informacji, pogldw, propozycji, z ktrych kady powinien umie wyoni t najwaniejsz dla niego. Tum jednak najczciej kojarzy si z brakiem podmiotowoci i brakiem tosamoci.
W skomercjalizowanym wiecie i materialnym podejciu do ycia wanie teatr moe by szczegln przestrzeni dla swobodnego wypowiedzenia siebie, wskazania na to, co nas nurtuje, bulwersuje Jest nonikiem szczeglnego zjawiska - autentycznego spotkania tych, ktrzy maj co do przekazania i tych ktrzy suchaj. A o spotkanie jest coraz bardziej trudno.

O TYM CHCEMY ROZMAWIA

Jaka jest kondycja teatru i jego gotowo do "spotkania si w tumie".
Czy teatr we wspczesnym wiecie powinien szuka potencjalnego widza tam gdzie gwarantowana jest jego obecno? Wychodzi poza swoje siedziby - miejsca uwicone, usankcjonowane i jemu dedykowane, w przestrzenie miejskie.
czciej wychodzi na ulic, goci w marketach, rodkach komunikacji miejskiej.
Czy we wspczesnym wiecie podporzdkowanym szybkoci i multimediom teatr te podlega prawom powszechnej konsumpcji. Jest po prostu odmian towaru?
Czowiek wspczesny jest coraz bardziej nieustabilizowany geograficznie i zawodowo, przystosowany do immanentnej zmiany.

Teatr posiada optymalne warunki zawarte w jego wasnej strukturze, by sprosta nowej rzeczywistoci. Jako sztuka tworzenia ulotnej rzeczywistoci mentalnie przystaje
do wspczesnego wiata nietrwaych zwizkw, przemijajcych zjawisk, zmiennoci
i mobilnoci. Jest sztuk, jakby przygotowan dla industrialnej cywilizacji trzeciego tysiclecia.
Czsta zmiany pracy, brany, specjalnoci zmuszaj do mylenia kategoriami wielu karier.
Coraz bardziej wzrasta znaczenie teatru, poza jego artystycznym wymiarem. Odnajdujemy go subie wielu innych dziedzin i przejaww ludzkiej dziaalnoci, ktre wykorzystuj bogactwo moliwoci tkwice w jego materii.
Wszechobecna konkurencja doprowadzia do tego, e coraz czciej korzystamy
z rnorodnych techniki i metod sucych doskonaleniu wasnego wizerunku lub jego kreowaniu. Czemu su?
Czyby to bya prba ucieczki za wszelk cen od samego siebie, by zaprezentowa si jako kto inny ni zgoa jest si naprawd? Czy umoliwienie zaistnienia w peni osoby z caym bogactwem, ktre w sobie nosimy i posiadamy.
Poczwszy od stylizacji, imageu poprzez rnorodne techniki autoprezentacji, wszystkie te zabiegi maj na celu wykreowanie osoby sukcesu, ktra w analogii teatralnej podobna jest do aktora nagradzanego brawami widowni.
Natura ludzka bdc z gr oswojona i do gry przystosowana sprawia, e teatr wykorzystany jako wzorzec, metoda lub narzdzie moe by szczeglnie skuteczny.


DLACZEGO POWINNIMY SI SPOTYKA?

Zamierzeniem organizatorw jest, aby w krakowskiej przestrzeni teatralnej znalazo si miejsce dla prezentacji najciekawszych dokona modego teatru w Polsce. Interesujce jest spotkanie teatrw, ktre mwi wasnym jzykiem, s autonomiczne wobec panujcych schematw i md, a ich przedstawienia s ciekawe formalnie i uczciwe artystycznie.

W dotychczasowej historii teatru zawsze miejsce szczeglne zajmoway teatry alternatywne dziaajce poza instytucjami, powoywane z autentycznej potrzeby tworzenia, zespolenia
we wsplnym dziaaniu, poszukiwania autentycznych emocji, prawdy.
To od ich spektakli zaczyna si twrczy ferment, ich poszukiwania formalno-estetyczne nierzadko zaczynay nowe kierunki i otwieray nowe sposoby mylenia dalekie od tradycyjnego teatru.

Poszukiwania modego teatru, jego forma wypowiedzi artystycznej, autentyczno jzyk
i ekspresja, mog rwnie inspirujco wpywa na obraz i rozwj wspczesnego teatru.
Bardzo wanym aspektem podjtej inicjatywy jest rozwj kompetencji kulturowych modych ludzi, zwaszcza przy malejcych potrzebach autentycznego uczestnictwa
w kulturze.
Nasze dowiadczenia wskazuj, e dla modych twrcw, dziaajcych poza systemem instytucjonalnym, szczeglnie istotnym elementem s spotkania, dyskusje i wzajemna wymiana dowiadcze, ktre moe zapewni regularnie odbywajcy si festiwal, stawiajcy w centrum uwagi sztuk modych teatrw.
Kolejny raz chcemy zaprosi do Krakowa twrcw rozproszonych po caej Polsce.
Chcemy, by nasze spotkanie pozwolio na skonfrontowanie metod pracy zespow, poszerzyo dowiadczenia poprzez prezentacje teatralne, warsztaty, rozmowy o spektaklach, technikach reyserskich i aktorskich oraz dyskusje panelowe na temat kondycji teatru dzisiaj.
Zaley nam na podjciu dyskusji na temat aktualnych preferencji artystycznych modych teatrw oraz ich sposobw dziaania.

INTRYGUJE NAS NADAL

jak wyglda relacja pomidzy aktorami i reyserem, pomidzy zespoem a lokaln spoecznoci? Pomidzy aktorami w zespole? W jaki sposb modzi twrcy rozwijaj swj warsztat? Skd czerpi inspiracj?
Na ile modych twrcw wyobraenie o ich wiecie ksztatuje wirtualny wiat? Jak si zachowa teatr wzgldem innych rozrywek kulturalnych?
Dlaczego warto dba o relacje midzyludzkie w realnym wiecie i komunikowa si nie tylko przez smsy, i czaty ?
Chcemy wspiera ich w decyzjach artystycznych, motywowa oraz rozmawia.
Dlatego proponujemy dyskusj po spektaklach przybliajc ich recepcj.
Oferta festiwalu jest sprofilowana na Teatr Modych. Program festiwalu nie stawia jednak adnych ogranicze wiekowych i bdzie on atrakcyjny zarwno dla modego, i take dorosego odbiorcy.


ZATEM SPOTKAJMY SI

Przez kolejne 3 dni bdziemy prezentowa konkursowe spektakle modych twrcw. Chcemy z grona prezentacji wyoni i nagrodzi najciekawsze propozycje.
Zaley nam na ksztatowaniu wraliwoci modziey oraz wiadomym wykorzystywaniu nowych mediw, tak, aby nie stay si caym wiatem dla modych ludzi, ale byy jednym
z wariantw do rozwoju i poznawania wiata.

Naszym celem jest podkrelanie znaczenia kontaktu bezporedniego z drugim czowiekiem

W tym roku po raz pierwszy chcemy zastosowa now formu Flash mob, ktra czy
strategie nowych mediw z bezporednim kontaktem i dziaaniem w kulturze.

Sprbujemy, zaobserwowa jak zaistnieje teatr w niekonwencjonalnym dla niego miejscu np.: w Galerii Kazimierz.

Chcemy otwiera si na nowe formy pokazujc, e kultura -teatr si rozwija i znajduje sposoby, aby odpowiedzie na potrzeby odbiorcw, dziki czemu jest atrakcyjn przestrzeni do dziaania i budowania wsplnotowoci w spoeczestwie.

Obok prezentacji przedstawie odbd si warsztaty o charakterze interdyscyplinarnym poszerzajce wiadomo ciaa oraz budowanie zaufania w kontakcie fizycznym z drug osob.

Chcemy naszym uczestnikom zapewni kontakt z ciekawymi osobowociami, artystami prowadzcymi warsztaty i teoretykami, znawcami teatru, dlatego poza czci praktyczn odbdzie si cykl rozmw panelowych wok teatru, jego kondycji i przemian.

oraz zaprosi na wsplny TOAST DLA TEATRU.
https://www.facebook.com/OFMAT-Og%C3%B3lnopolski-Festiwal-M%C5%82odych-Alchemia-Teatru-301301126705277/
Miejsce:
SCKM ul. Wietora 13/15
Godz.
12.00
WYDARZENIE ARCHIWALNE, już zakończone

 
 

BIBLIOTEKI  |  CENTRA KULTURY  |  GALERIE  |  KABARETY  |  KINA  |  KLUBY  |  MUZEA  |  MUZYCZNE  |  SPORT  |  STOWARZYSZENIA  |  TANECZNE  |  TEATRY  |  INNE


Dodaj wydarzenie    |    Dodaj relację    |    Rejestracja  |  Logowanie


 Copyright © 2002-2024


Polskie Niezależne Media
 

 O patronacie medialnym    |    Kontakt z Redakcją

 Serwis Dziś w Krakowie jest w całości finansowany przez Fundację Promocji Kultury