W dniach 28 lutego-1 marca w Akademii Muzycznej w Krakowie (ul. św. Tomasza 43) odbędą się studenckie panele prelegenckie poprzedzone otwierającym wykładem prof. Anny Zawadzkiej-Gołosz – kompozytorki, w której kręgu zainteresowań miejsce szczególne zajmują dwa tytułowe zagadnienia. Tegoroczna, druga edycja Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej Elementi organizowanej przez Koło Naukowe Studentów Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Krakowie podejmuje temat podwójny: przestrzeni i czasu muzycznego i pozamuzycznego, ale mającego wpływ na konkretne utwory.
PROGRAM:
28 LUTEGO (PIĄTEK)
Sala kameralna im. Marka Stachowskiego, ul. św. Tomasza 43
10:45–11:00 - otwarcie konferencji
11:00–12:15 - prof. Anna Zawadzka Gołosz, AM w Krakowie – wykład wprowadzający
12:15–12:30 - przerwa
12:30–12:50 - Julian Gołosz, UJ "Czy czas i przestrzeń są koniecznie związane z istotą muzyki"?
12:50–13:10 - Paulina Gurgul, UJ, "Gastona Bachelarda koncepcja czasu"
13:10–13:30 - Małgorzata Jędrzejczyk, UJ, "Człowiek w poszerzonym polu sztuki. Przestrzeń i czas w sztuce pierwszej połowy XX wieku"
13:45–16:15 - przerwa
16:15–16:35 - Joachim Kołpanowicz, AM w Krakowie, "Wagner i Skriabin wobec problemu czasu"
16:35–16:55 - Ewa Ignaczak, AM we Wrocławiu "Synteza sztuk w twórczości Jagody Szmytki – mit czy rzeczywistość"?
16:55–17:15 - Wioleta Muras, UWr, "Kreacja czasu i przestrzeni na przykładzie sztuk teatralnych z muzyką Witolda Lutosławskiego"
17:30–17:45 - przerwa
17:45–18:05 - Ewa Chorościan, AM w Poznaniu "Przestrzeń i czas w utworze „Holzwege” Tomasza Sikorskiego"
18:05–18:25 - Katarzyna Poterewicz, AM we Wrocławiu "Zależności między znaczeniem dzieła, a okolicznościami jego powstania w utworze „September Symphony” Wojciecha Kilara"
18:25–19:15 - pytania i dyskusja
28 lutego 2014 r., 20:00 - Koncert I, Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie
Lutosławski Moderni Orchestra, dyr. Błażej W. Kozłowski
Peter Javorka - Escalations (2014) na 14 wykonawców, część I *
Martyna Kosecka - ImPulsus (2014) na zespół instrumentalny
Szymon Stanisław Strzelec - The Hâsbeiya Fountain (2012/2013) na 15 wykonawców w rozmieszczeniu przestrzennym *
Piotr Roemer - Re-Sublimacje na orkiestrę smyczkową i perkusję (2012)
Franciszek Araszkiewicz - Palindromic Fractal (2014) na orkiestrę, video i live electronics (ISA Harp – Franciszek Araszkiewicz) *
Çınar Timur - Earth, Dearth and Death na orkiestrę (2011/2012) *
Kamil Kruk - Parhelion (2014) na orkiestrę *
1 MARCA (SOBOTA)
Sala kameralna im. Marka Stachowskiego, ul. św. Tomasza 43
10:00–10:25 - Kamil Kruk, AM w Krakowie "Sposoby operowania przestrzenią we „Fresku VII »Uru Anna«” Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil"
10:25–10:45 - Kamila Staśko-Mazur, UWr "Czas i przestrzeń w twórczości Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil w świetle utworu religijnego – Magnificat MM"
10:45–11:05 - Szymon S. Strzelec, AM w Krakowie "Sonotektonika wielowymiarowa. Wprowadzenie do suprematyzmu muzycznego"
11:05–11:25 - Beniamin Głuszek, AM we Wrocławiu "Elektroencefalografia muzyki – „Music for Solo Performer” Alvina Luciera"
11:45–12:00 - przerwa
12:00–12:20 - Katarzyna Bartos, AM we Wrocławiu "„Circus Maximus” Johna Corigliano – podróż w czasie i przestrzeni"
12:20–12:40 - Maria Majewska, AM w Poznaniu "Nowa przestrzeń muzyczna w „Architekturze Światła” Prasquala"
12:40–13:00 - Dominika Micał, AM w Krakowie, Collegium Invisibile "Konstrukcja czasoprzestrzeni w muzyce Harrisona Birtwistle’a"
13:00–14:00 - pytania i dyskusja podsumowująca
1 marca 2014 r., 19:00, Koncert II, Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie
Dawid Kusz - Frammezzo (2013) na fortepian (Krzysztof Augustyn) *
Piotr Peszat - Museum of Sleep for 2 pianos (2014) (Martyna Zakrzewska, Aleksandra Świgut) *
Monika Szpyrka - Oscylacje inercyjne (2014) (Agata Front – skrzypce, Dominik Frankiewicz – wiolonczela, Krzysztof Augustyn – fortepian) *
Zofia Dowgiałło - Autoportret (2010) na harfę solo (Zofia Dowgiałło)
Grzegorz Brus - I Kwartet smyczkowy (2013) (Stanisław Słowiński, Agata Front – skrzypce, Gabriela Biel – altówka, Łukasz Laxy – wiolonczela) *
Piotr Peszat - Museum of Imaginary for amplified piano and video (2014) (Piotr Peszat) *
( * – prawykonanie)
|