Myśli towarzyszące przygotowaniu spotkania z uczestnikami:
1. Akustyk w Teatrze Cricot 2”
– rola usługowa
– rola współtwórcza
2. Dźwięk Wielkim Aktorem współbudującym napięcie spektaklu („Twórcze właściwości aktora” [w:] T. Kantor, „Dzieło i proces”, t. II)
3. Rola doświadczenia i jego braku.
4. Współodczuwanie:
Kantor
aktor
dźwięk
5. Aura dźwiękowa towarzysząca procesowi twórczemu na próbach, w domu i w… życiu elementem integrującym i dającym poczucie bezpieczeństwa i siły.
6. Czynniki inspirujące:
Twórca
rozwój zdarzeń na scenie rozmowy
własne przemyślenia, impulsy, ryzyko…
Źródła dźwięku:
– materiał gotowy, zastany
– materiał poszukiwany, niekiedy zastępczy…
– materiał ZNALEZIONY i jego przetwarzanie, zgodnie z sugestiami Twórcy, ale i według własnej inwencji i ryzyka
– nagrania własne
7. Techniki analogowe i cyfrowe – zalety i wady.
Etiudy wykonane wspólnie z Uczestnikami przy użyciu sprzętu analogowego (magnetofon szpulowy – klejenie taśmy; magnetofon kasetowy)
8. Prezentacja spektaklu „Niech sczezną artyści” z użyciem miksera i ingerencjami, dla uzmysłowienia istoty gry kierunkami.
9. Analiza „budowy” postaci Jonasza Sterna z ostatniego spektaklu, z pozycji akustyka. Materiał z prób, częściowo niepublikowany.
10.
obraz-ruch-słowo-dźwięk-czas-tempo-nastrój-rytm-repetycje-narastanie
WYRAZ UTWORU
KANTOR – KOMPOZYTOR
„POJĘCIA MYLĄCE” DOBRODZIEJSTWEM SZTUKI KANTORA – poszukiwanie ich w sferze dźwiękowe
|