HAYDN
Symfonia nr 52 c-moll
Allegro assai con brio
Andante
Menuetto e trio. Allegretto
Finale. Presto
Symfonia nr 84 Es-dur
Largo - Allegro
Andante
Menuet e Trio
Finale. Vivace
CAPELLA CRACOVIENSIS na historycznych instrumentach
Alessandro Moccia koncertmistrz/dyrygent
Symfonie na drodze do własnej tożsamoci. Pierwsza - należšc do okresu "burzy i naporu" - była być może wykorzystywana w liturgii (w kaplicy cesarskiej w Eisenstadt, a za niš i w innych miejscach; kompozycja powstała w 1771 lub 1772 r.). Druga bywa z kolei obdarzana podtytułem "In nomine Domini", choć przeznaczona już była do wykonania koncertowego, będšc jednš z ostatnich "Symfonii Paryskich" (ukończona w 1786 r.), pisanych dla orkiestry Concert de la Loge Olympique. Razem - połšczone paralelnymi tonacjami - prezentujš częć drogi, jakš przeszedł gatunek symfonii: od muzyki towarzyszšcej, do głównego dania koncertowego wieczoru. Drogi, na którš wprowadził symfonię Józef Haydn - jeden z największych reformatorów w dziejach muzyki. Obok niego póno podejmie jš Mozart, a dokończy dzieła Beethoven. Rozpoczšwszy żywot jako rodzaj uwertury, w XIX wieku symfonia będzie już monumentalnš królowš muzyki
Alessandro Moccia - urodzony na Sardynii. Po uzyskaniu dyplomu w Konserwatorium im. G. Verdiego w Mediolanie w klasie Felice Cusano, kontynuował naukę u Salvatore Accardo i Pavla Vernikova.
Od 1992 roku pełni funkcję solisty w Orchestre des Champs-Elysées, zespołu kierowanego przez Phillippe'a Herreweghe. Z tš orkiestrš wykonywał repertuar obejmujšcy utwory od Mozarta do Mahlera, w najważniejszych salach koncertowych w Europie i na wiecie oraz nagrał dziesištki płyt dla wydawnictwa Harmonia Mundi. Regularnie bywa zapraszany do współpracy przez Semyona Bychkova jako solista w Orkiestrze WDR w Kolonii oraz przez Daniela Hardinga do zespołu Mahler Chamber Orchestra. Poza działalnociš jako solista w zespołach, w jego kręgu zainteresowań jest również muzyka kameralna oraz solowa. Jako solista koncertował w renomowanych salach koncertowych, takich jak: le Théêtre des Champs-Elysées w Paryżu, le Palais de Beaux Arts w Brukseli, Coliseu w Porto, Concertgebouw w Amsterdamie oraz Vredenburg Muziekcenter w Utrechcie.
Jego pasjš jest również działalnoć pedagogiczna. W 1996 roku współzałożył Jeune Orchestre Atlantique (JOA). Dodatkowo od 2004 roku prowadzi kursy mistrzowskie w Japonii w Kyoto Academy of Music
|