SCENA TAŃCA OF GROTESKA
Teatr Tańca DF
Pod złamanym skrzydłem
Choreografia: Katarzyna Skawińska
Scenografia: Grzegorz Skawiński, Andrzej Górnisiewicz
Kostiumy: Grzegorz Skawiński projekt, Marta Ornacka wykonanie
Muzyka: Meredith Monk, Lume Lume
Realizacja nagrań muzycznych: Bartek Chruciński
Tańczš: Katarzyna Badura-Kozak, Katarzyna Drozdowska, Karolina Mika, Magda migasiewicz, Karolina Tomaszkiewicz, Anna Wańtuch, Barbara Wysoczańska
Zapraszamy na kolejnš przygodę z tańcem w Teatrze Groteska!
Głosy. Słychać głosy, czasami piew, ale też jęki, westchnienia, słowa bez treci. Zatem pojawiš się, sš już blisko, przybędš odegrać swojš rolę. Ciała sš materiš tego wiata. Przezroczyste, migoczšce, rozsiewajš wiatło i mieniš się w nim. Takie już sš, odegrajš i pójdš, a potem wrócš i znowu to samo. Każš na siebie patrzeć w zachwyceniu, dostrzegać szczegóły, wodzić oczami za tš ich obowišzkowš gimnastykš. Pewne własnych ruchów, prawdopodobnie dobrze im znanych, rutyna czasu cišgłych powrotów. Zbite w gromadkę, bezgranicznie podporzšdkowane, podšżajš za wolš Tej, na której wezwanie przybyły.
W spektaklu spotykajš się dwa rodzaje reguł ekspresji. Język właciwy sferze tajemnicy, nieredukowalna abstrakcja oraz spoisty, chronologiczny wštek, teatralizacja postaci. Forma możliwa dzięki abstrakcji sprzyja doznawaniu piękna, mnożšc plamy nastrojów podsyca impresyjnoć, na której opiera się choreografia, zdobywajšca swój ostateczny wyraz jednak dopiero dzięki kalkulacji odruchów, antropomorficznej kronice przypadków. To, co ma się stać powstaje z ciemnoci. Wyłania się Ona, to dzięki niej zajaniało, ona ma moc stwarzania, chce opowiadać, pozwala patrzeć. Współpracuje z rytmem w porzšdkowaniu chaosu, nadaje wiatu dynamikę, otwiera przed nami scenę, pokaże jak jest.
|